Friday, January 18, 2013

SPANISH FRIDAY: Pajarito Kamikaze




Algo raro ocurrió cuando regresamos de California. Al día siguiente por la madrugada disperté a un ruido desconocido que se oía PLOP--PLOP--PLOP. Estaba yo tan cansada que no me levanté a investigar. Figuré que probablemente era la cola del perro que pegaba una de las puertas de abajo, y además después de varios minutos se desapareció el ruido.

El ruido PLOP--PLOP--PLOP continuó por varios dias, siempre a la misma hora, hasta que por fin me comenzó a volver loca. "Que diablos tiene ese perro!?" pensé. Cuando me levanté a regañarlo miren lo que descubrí.

¿Alguien me puede explicar por que sucede esto?



Something strange happened when we returned from California. The following morning I woke up to an unfamiliar noise that sounded like PLOP--PLOP--PLOP. Being so tired, I didn't get up to investigate it. I figured that it was probably the dog's tail banging on one of the doors downstairs, besides, after several minutes the sound disappeared.

The PLOP--PLOP--PLOP continued for several days, at the same hour, until it finally started to drive me nuts. I thought, "What the devil is wrong with that dog?" Look at what I discovered when I got up to scold him. 

Can somebody explain to me why this is happening?